MasterCard si Banque Accord la prima tranzactie europeana contactless cu un card co-branded

MasterCard Europe isi intareste pozitia pe piata platilor contactless prin lansarea primului pilot european MasterCard® PayPass™ cu carduri co-branded, in parteneriat cu Banque Accord, institutia bancara a lantului francez de hypermarket Auchan, se arata intr-un comunicat de presa al MasterCard.

Proiectul initial se va derula pe sase luni, va include si magazinele de haine Bizbee si lantul de restaurante Flunch si va fi dezvoltat in Englos, la vest de Lille, in nordul Frantei. Practic, pilotul va fi baza de pornire pentru un program de nivel national, care va fi implementat incepand cu 2009. O prima implementare la nivel national este planificata pentru cel de al doilea trimestru din 2008.

Utilizand MasterCard PayPass, consumatorii vor trece cardul lor co-branded PayPass prin fata unui cititor echipat cu tehnologia PayPass pentru a realiza tranzactii cu o valoare mai mica de €25 la toti comerciantii participanti la program. Tehnologia inovatoare PayPass a fost special conceputa pentru ca platile de valoare mica sa poata fi realizate rapid, sigur si usor, iar clientii sa nu mai fie obligati sa aiba la ei monede sau cecuri. Pentru cumparaturile cu o valoare mai mare, se poate cere in continuare introducerea codului PIN la terminal.

Cathleen Conforti, SVP, Global PayPass la MasterCard Worldwide, spune: "Decizia luata de Banque Accord si Auchan de a-si uni fortele cu MasterCard PayPass pentru acest program pilot vine sa intareasca pozitia noastra pe segmentul platilor contactless.

"Cu peste 19 milioane de carduri MasterCard PayPass acceptate la peste 73.000 de puncte de vanzare din intreaga lume si programe pilot dezvoltate in 20 de tari, MasterCard se afla in fruntea demersurilor privind inlocuirea numerarului pentru platile de valoare mica cu o metoda de plata mai sigura, mai rapida si mai usoara."

Damien Guermonprez, CEO al Banque Accord spune: “Dorim sa implementam programul la nivel national incepand cu 2008. Faptul ca timpul petrecut la casa este redus in medie cu 40% va incanta cu siguranta hypermarket-urile, retailerii specializati si furnizorii. Tranzactiile PayPass joaca un rol important in procesul de satisfacere a clientilor care vor sta la cozi mai mici, lucru care va insemna pentru retaileri o crestere a vanzarilor.

Arnaud Mulliez, Presedinte Auchan Franta, adauga: „Din punct de vedere al retailerilor, situatia este foarte simpla. Noi trebuie sa reducem mereu timpul petrecut de clientii nostri in fata casei de marcat. ªi, de aceea, trebuie sa fim pregatiti sa adoptam noi metode prin care sa atingem acest scop, iar tehnologia platilor contactless ne poate ajuta."

Participantii la ultimul program s-au alaturat posesorilor de carduri MasterCard din toata Europa care au experimentat deja avantajele PayPass ca urmare a lansarii unor programe si piloturi in Europa, incepand cu iunie 2006, atunci cand Garanti Bank si importanti retaileri din Turcia au lansat primul program de credit PayPass din regiune. Acesta a fost urmat de:
• noiembrie 2006: primele teste din Europa cu carduri de credit chip bazate pe standardul EMV MasterCard, in Strasbourg si Toulouse; extinderea unui pilot lansat anterior cu Royal Bank of Scotland Group (RBS) in Marea Britanie.
• martie 2007: prima tranzactie europeana bazata pe tehnologia PayPass la McDonald's, ca parte a unui program pilot PayPass lansat in Elvetia, organizat de Grupul Aduno.
• mai 2007: lansarea primului ceas din Europa, echipat cu tehnologia PayPass, in parteneriat cu Garanti Bank din Turcia. Consumatorii nu fac decat sa treaca ceasurile lor prin fata unui terminal PayPass pentru a realiza tranzactii asemanatoare cu tranzactiile cu carduri de credit la peste 600 de comercianti din Turcia, printre care se numara Burger King, Starbucks, Cinebonus, Aeroportul Istanbul Ataturk si Istanbul Ferry Corporation.
• iulie 2007: lansarea primului program MasterCard PayPass din Italia, in parteneriat cu Poste Italiane, divizia Banco Posta.
• septembrie 2007: implementarea la nivel national a platilor contactless in Marea Britanie. Procesul de implementare a inceput cu Londra si este programat sa demareze in 2008. Locuitorii Londrei vor putea sa utilizeze cardurile lor MasterCard PayPass in toata capitala, sute de retaileri participand la program, printre care se numara McDonalds, Eat, Coffee Republic, Yo! Sushi, Krispy Kreme, Books Etc, Threshers si Muzeul de ªtiinte Naturale.
• septembrie 2007: Institutia financiara spaniola Caja Segovia, in parteneriat cu Euro 6000 si MasterCard a fost prima institutie din Spania care a emis carduri contactless MasterCard® PayPass™ clientilor sai. Acest pilot presupune testarea cardurilor PayPass si a telefoanelor mobile ce au incorporate tehnologia PayPass la o serie de comercianti in orasul Segovia.

Despre MasterCard Europe

MasterCard Europe administreaza afacerea MasterCard Worldwide in Europa. Avand sediul central in Waterloo, Belgia, MasterCard Europe este prezenta in 51 de tari europene, organizate administrativ in trei zone care includ Zona Unica de Plati Euro (SEPA), pietele mature si pietele aflate in dezvoltare din Europa. Prin intermediul retelei sale de birouri locale, MasterCard Europe intelege si vine in intampinarea diverselor nevoi ale clientilor din diferitele piete din Europa, permitandu-le sa realizeze afaceri asa cum isi doresc.

Prin intermediul MasterCard Worldwide, MasterCard Europe ofera clientilor si consumatorilor sai din Europa acces la servicii de plata din intreaga lume. MasterCard Worldwide promoveaza comertul global, oferind o legatura economica esentiala intre institutii financiare, companii, posesori de carduri si comercianti, in intreaga lume. In tripla sa calitate de francizor, procesator si consilier, MasterCard dezvolta si sustine solutii de plata, proceseaza peste 16 miliarde de tranzactii in fiecare an si ofera analize specializate si servicii de consultanta catre institutiile financiare care ii sunt cliente si catre comercianti. Prin intermediul marcilor sale MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, MasterCard ofera servicii clientilor si companiilor din peste 210 tari si teritorii. Pentru mai multe informatii accesati: www.mastercardworldwide.com.

Despre Banque Accord

Banque Accord, subsidiara a Grupului Auchan, este specializata in electronic banking, managementul platilor cu carduri si credit. Banque Accord are peste 5 milioane de clienti in Europa, dintre care 2,7 milioane in Franta. Cumparaturile realizate cu carduri Banque Accord depasesc 7 miliarde de euro. Peste 1.200 de persoane lucreaza in cadrul bancii in Europa (in orasele Lille, Tours, Varsovia, Lisabona, Madrid, Milano, Budapesta, Bucuresti), in Moscova si Shanghai.

Despre Auchan

Creat in 1961 de catre Gérard Mulliez, Grupul Auchan este astazi al zecelea cel mai mare grup de retail din lume.
Grupul are patru divizii:
- Hypermarket-uri cu 390 de magazine integrate in 12 tari
- Supermarket-uri cu 704 de magazine integrate in 5 tari
- Banque Accord
- Immochan, divizia de real estate care administreaza 259 de centre de cumparaturi

Grupul Auchan este un grup independent detinut de Asociatia Familiala Mulliez (86.5%) si angajatii sai (13.5%). Grupul are 170.000 de angajati si un profit de € 35.0 miliarde inainte de impozitare in 2006.

GhiseulBancar.ro

Alte stiri

1 comentarii

iancu ciresica
15 Jul 2010

cardul euro 6000 merge la orice banca?

Posteaza un comentariu