Inselatorie de Craciun: dobanda 0% la Volksbank Leasing!

Cei de la Volksbank Leasing spun ca dobanda 0% se aplica tuturor modelelor Mazda: Mazda M2, Mazda M3, Mazda M5, Mazda M6, Mazda B2500, Mazda RX-8. Avansul minim acceptat pentru aceasta oferta reprezinta 25% din pretul de vanzare, putand creste pana la maxim 50% din pretul CIP.



Intervalul de finantare este mic, el fiind cuprins intre 1 si 3 ani. Acest lucru reprezinta un dezavantaj, avand in vedere ca autoturismele Mazda nu sunt deloc ieftine (cea mai ieftina este Mazda 3 Sedan 1.6i R4DOHC.TE la un pret de 13925 EURO), rata lunara fiind astfel destul de consistenta. De exemplu, pentru un autoturism Mazda 3, a carui valoare este de 13925 EURO, revine o rata lunara de 428,18 EURO. Si vom vedea mai jos ca este o rata nu cu dobanda 0 ci in jur de 10%!



Dar iata lista de costuri pe care ne-a furnizat-o Volksbank Leasing pentru achizitionarea unui autoturism Mazda 3 Sedan 1.6i R4DOHC.TE (cel mai ieftin):

-pretul unitar este in valoare de 13.925 EURO

-avansul este de 25% adica 3.48125 EURO

-valoarea finantata este de 10.443,75 EURO

-cheltuieli prestari servicii 200 EURO

-taxa de management este de 2% din valoarea autoturismului achizitionat, in cazul prezentat ea fiind de 278,5 EURO

-rata dobanzii este de 0,01% pe an (deci pana la urma chiar firma recunoaste ca exista o dobanda!)

-rata leasing 290,15 EURO

-rata asigurare 82,92 EURO

-total plata 373,07 EURO

-prima plata 3.759,75 EURO



Totalul de plata la sfarsitul celor 3 ani este in valoare de 19.888,82 EURO. Printr-un calcul simplu observam ca platim in plus, fata de pretul masinii, nici mai mult, nici mai putin de 5.957 EURO.



Revenind la rata lunara de platit, adica 428,18 EURO, am fost curiosi sa aflam, daca tot e vorba de dobanda 0, care ar fi rata lunara la un leasing cu o dobanda obisnuita, de exemplu de 8,5%, cat ofera BCR Leasing.



Probabil ca rata va fi cu mult mai mare, ne-am spus noi. Stupoare, insa, dupa efectuarea calculului. Un leasing cu 8,5% dobanda, la aceeasi valoare si pe aceeasi perioada, are o rata lunara de 380 de euro, deci cu 48 de euro mai putin decat cea cu dobanda 0 de la Volksbank Leasing!



Costul total al achizitionarii masinii in valoare de 10.500 de euro in leasing cu dobanda de 8,5% este de 13.680 de euro, pe cand la oferta cu dobanda 0 e de 15.400 de euro, deci o pierdere de 1.720 de Euro!



Nu ne-a venit sa credem de diferenta enorma, asa ca am consultat o a treia oferta, de la Porsche Leasing. Aici am obtinut o rata de 431 de euro pe luna, aproape la fel ca cea de la Volksbank Leasing, de 428 de euro, dar atentie, nu cu dobanda 0 ci cu 8,9%!



Iata si oferta detaliata a Porsche Leasing:



-pretul unitar este in valoare de 14.000 EURO

-avansul este de 25% adica 3,500 EURO

-valoarea finantata este de 10.500 EURO

-taxa servicii logistica 150 EURO

-taxa de management este de 1,5%, in cazul prezentat ea fiind de 210 EURO

-rata dobanzii este de 8,9% pe an

-rata leasing 333,41 EURO

-rata asigurare 49,58 EURO

-total plata 382,99 EURO

-total plata cu TVA 431,54 EURO

-prima plata + taxa de management 3.860 EURO fara TVA



Asadar, dupa cum se observa, costurile sunt aproape identice, chiar daca Volksbank Leasing spune ca are dobanda 0%, in timp ce Porsche Leasing are dobanda de 8,9%!



Ne mai punem o singura intrebare: oare chiar cred unii ca pot vinde doar prin inselatorie?



Articol realizat de Oana DUMITRIU si Vasile COMAN



Replica Volksbank Leasing:



"Articolul publicat pe www.ghiseulbancar.ro

in data de 23.12.2005 sub semnatura dumneavoastra si intitulat "Inselatorie

de Craciun: dobanda 0% la Volksbank Leasing" ne-a obligat sa analizam

informatiile prezentate de dumneavoastra intr-un mod care contravine

deontologiei profesiei de jurnalist.



Informatiile expuse in articolul mai sus mentionat contin regretabile erori

si implicit concluzia trasa de dumneavoastra conduce la o prezentare

denaturata a ofertei pentru autovehiculele Mazda.



Concret, dumneavoastra ati confundat rata de leasing (care conform art. 2,

lit. d din OG 51/1997 republicata este compusa din capital+dobanda) in

sensul ca ati cuprins in aceasta si asigurarea casco. Aceasta asigurare se

efectueaza in baza art. 9, lit. f din actul normativ mai sus mentionat, iar

prima de asigurare e datorata asiguratorului si nu firmei de leasing. In

comparatia prezentata de dumneavoastra rezulta unele diferente tocmai pentru

ca atunci cand ati calculat rata de leasing in cazul VB LEASING ati adaugat

prima de asigurare, iar in cazul altor societati de leasing ati calculat

rata de leasing corect (in sensul ca nu ati adaugat si prima de asigurare

aferenta asigurarii casco, desi orice societate de leasing care respecta

legea efectueaza asigurarea aferenta bunului finantat).



Cu titlu de exemplu, precizam ca pentru valoarea unui autovehicul Mazda de

13.925 EUR, avand valoare finantata suma de 10.443,75 (adica 25% avans), pe

o perioada contractuala de 36 luni, rata lunara de leasing in cazul VB

LEASING este de 290,15 EUR.



Pentru situatia in care dobanda este 8,5% avand ca baza de calcul acelea si

date mentionate in alineatul anterior, rata lunara de leasing este de 329,68

EUR.



De asemenea, diferenta de 5.957 EUR care se plateste pe perioada

contractuala de 3 ani este compusa din asigurarea casco, tva-ul aferent

ratei de capital si taxa de management, toate aceste valori fiind absolut

normale in cazul unui contract de leasing si fiind categorii de costuri

intalnite la societatile de leasing.



Este regretabil faptul ca numele companiei VB LEASING a fost pe nedrept pus

intr-o situatie mai mult decat neplacuta."



Precizarea Ghiseul Bancar:



"Referitor la rata de leasing, noi nu am confundat aceasta rata cu rata totala de platit, dupa cum am si precizat in articol, iar ulterior am si facut completari cu exemplul Porsche Leasing, pentru a intelege toata lumea ca ofertele sunt aproape identice, inclusiv rata pentru asigurare.



Ar mai fi de raspuns si la alte intrebari, precum:

- de ce in oferta dumneavoastra se precizeaza totusi o rata a dobanzii mai mare de 0, adica 0,01% pe an?

- care este compania de asigurari care spuneti ca v-a impus pretul, de ce ati ales respectiva companie si de ce este vorba de o valoare mai mare decat a altor oferte?"



Raspuns Volksbank Leasing



- am reanalizat ofertele mentionate de dumneavoastra si am reconstatat faptul ca oferta VB LEASING cu 0% dobanda este mult inferioara ca valoare totala, in comparatie cu cele prezentate de dumneavoastra

- mentionam ca datorita unei erori a softului care genereaza ofertele pentru autovehiculele Mazda apare o dobanda de 0,01%. Aceasta eroare este insa indreptata prin stornarea diferentei de 0,01%. Deci utilizatorul chiar beneficiaza de o dobanda de 0%. Asadar, dobanda de 0% este reala. Mentionam ca pentru pretul CIP de 13,925 EUR, avans 25%, perioada de 36 luni (datele pe baza carora ati publicat acele afirmatii eronate si defaimatoare in numarul din 22.12.2005), suma totala a dobanzii este de numai 1,65 EUR pentru toate cele 36 luni, suma care, conform informatiilor de mai sus, se storneaza integral!

- in mailul dumneavoastra din 23.12.2005 VB LEASING ati vorbit despre societatea de asigurari care ne impune pretul. Aceasta afirmatie suporta mai multe clarificari:

1. VB LEASING nu impune utilizatorilor sai asiguratorul, societatea de asigurari fiind aleasa de catre utilizator si VB LEASING, in urma negocierilor purtate pe marginea contractului de leasing

2. prima de asigurare este stabilita de asigurator si utilizator

3. Valoarea asigurarii este asemanatoare cu cea a altor oferte."

Alte stiri

2 comentarii

vali
1 Apr 2009

fratilor vb lesing sunt niste jepcari;de ce ? eu am o masina de la ei si ma obliga sa fac asigurarea la firma pe care o vor ei care costa 1000 ron . asigurarea normal costa 600 de ron mi se pare cam prea mare suma.marlani

Marius
1 Oct 2009

Ma alatur si eu celor care confirma procedeele de tip camataresc al celor de la vb leasing, in stransa legatura cu volskbank si vbl broker; se ascund in spatele ignorantei sau relei-vointe a unor dealeri cu 12 clase care vand \"magarii\" lor troieni (cal ar fi prea nobil) si apoi incep sa te jecmaneasca treptat, sa varieze dobanzile, sa-ti trimita facturi pentru servicii inchipuite, inutile, apar cheltuieli de care nu ti s-a spus nimic de la inceput, facturile nu au descrieri clare, dai telefon si spun: nu e vina noastra cacei de la care ati achizitionat automobilul nu v-au dat toate detaliile, trimit facturi de genul 3000 euro evident cu o scadenta foarte mica:primitala Posta pe 1 octombrie, scadenta pe 4. Daca nu ai banii acestia, incep penalizarile. In provincie, nu prea ai cu cine sa discuti, caci nu au consultanti, trebuie sa dai telefon la un call center, probabil. Oribil! Regret faptul ca am apelatla acesti camatari, carora statul le da dreptul sa insele cetatenii si sa-i escrocheze ca niste hoti profesionisti.

Posteaza un comentariu