E legal ca executorul (BEJ) sa-mi trimita o noua poprire, cu dobanzi si penalizari, pentru aceeasi datorie la Credit Europe Bank, preluata de Credit Plus Gulf?

E legal ca executorul (BEJ) sa-mi trimita o noua poprire, cu dobanzi si penalizari, pentru aceeasi datorie la Credit Europe Bank, preluata de Credit Plus Gulf?

"Credit Plus Gulf a preluat creditul meu de la Credit Europe Bank, iar din 2016 sunt executat silit pt o sumă de bani de către BEJ.

Luna trecuta s-a achitat toata suma dar cei de la BEJ au trimis alta poprire din salariu pe 3600 lei, spunând că sunt dobânzi si penalizări ale creditorului...

De ce nu au fost incluse cu toata suma ?! Eu plătesc poprierea si ei in toata perioada asta imi ia dobândă si penalizare, la ce ?!?!", intreaba un cititor la www.Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

Dupa ce incepe executarea silita, nu se mai pot pune niciun fel de dobanzi sau penalitati, este interzis de lege.

Astfel, OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:

“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor și a dobânzilor penalizatoare.”

Asadar, nici bancile, nici firmele de recuperare creante nici executorii judecatoresti nu pot adauga niciun fel de dobanda sau de penalitati unui credit executat silit.

Ceea ce inseamna ca dumneavoastra va trebui sa achitati doar suma care v-a fost comunicata in notificarea privind executarea silita, la care se adauga cheltuielile executorului, nimic mai mult, indiferent de cat timp a trecut de la data inceperii executarii.

Motiv pentru care va sfatuiesc sa adresati executorului, bancii Credit Europe Bank si firmei de recuperare, CREDIT PLUS (GULF) LTD reprezentată de SC COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL, reclamatii cu privire la cea de-a doua poprire, adica la aplicarea dobanzilor de penalizare, cu incalcarea legii.

Daca raspunsurile la reclamatii nu va multumesc, adresati-va Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) din judetul in care locuiti sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia abilitata de lege sa va apere drepturile, inclusiv prin actiuni in instanta impotriva executorilor, bancilor sau firmelor de recuperare.

(vezi aici raspunsul integral)

Probleme cu banca? Scrie-ne aici si te ajutam!


Citeste articolul integral pe Bancherul.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu