Doar 1,5% tentative de frauda online in 2007. Procentul de reusita: 0%

Procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2007 in magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numarul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anunta GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic. Toate incercarile de fraudare au fost respinse, se arata intr-un comunicat al companiei.

“Printre cele mai frecvente situatii pe care le-am intalnit in 2007 se numara cazurile in care copiii au folosit cardurile parintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele in care s-au incercat plati cu carduri furate, indeosebi carduri emise in Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de frauda prin conturi bancare virtuale, din afara Romaniei”, declara Cristian Badea, CIO ePayment.

Din numarul total al incercarilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicatiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele si serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice si de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare inregistrate si respinse de sistemul ePayment.

“Cei care incearca sa fraudeze au cateva tinte predilecte: magazinele de unde isi pot efectua reincarcare electronica pentru cartele preplatite, magazinele care vand produse electronice si IT dar si operatorii aerieni de pe site-urile carora incearca sa isi plateasca biletele de avion cu carduri furate”, adauga Cristian Badea.

Daca in cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit sa isi cumpere credite pentru cartele prepay, in ceea ce priveste retailul online, majoritatea tentativelor, adica aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, in mod surprinzator, de site-uri mai putin cunoscute.

“La o prima vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intentioneaza sa produca astfel de fraude, insa suntem placut surprinsi sa vedem ca procentul tentativelor in cazul nostru este minim – 2%. Inainte de a folosi solutia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de frauda si putem confirma ca starea nivelului de infractionalitate este puerila. Solutia ePayment este sigura si serverele sunt securizate, iar de cand colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de buna de finalizare a platilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.ro

Conform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabila, insa comunicarea intre calculatorul clientului si serverul de procesare se realizeaza pe un protocol total diferit fata de cel al afisarii unei pagini oarecare. Acest tip de comunicatii a ajuns la un nivel inalt de securitate.

Chiar daca 1,5% este un procent mic de tentative de frauda nu inseamna ca magazinele sau consumatorii ar trebui sa fie mai putin vigilenti in ceea ce priveste securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumparatorii ar trebui sa stie cateva reguli de baza pentru comertul pe Internet: sa nu lase niciodata cardul la vedere sau sa transmita datele altcuiva, nici macar prin email, sa se asigure de seriozitatea si legitimitatea site-ului de pe care cumpara si sa isi inscrie cardul in sistemul 3D Secure pentru un plus de siguranta.

Motivele pentru care romanii fraudeaza sunt multiple. “Multi incearca sa fraudeze pentru distractie, din saracie sau pur si simplu pentru ca isi imagineaza ca pot. Multi se cred la adapost in spatele monitoarelor si nu isi dau seama ca vor fi prinsi. In acelasi timp, infractorii nu constientizeaza intotdeauna seriozitatea faptei”, afirma Cristian Badea.

In Romania, tentativa de frauda online se pedepseste cu inchisoare de pana la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de catre Directia Generala de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog din cadrul Politiei Romane.

GhiseulBancar.ro

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu