2 Mar 2008 6 Comentarii
Va povesteam, in episodul trecut al epopeei furtului de card, cum am descoperit faptul ca regulamentul Bancii Nationale BNR nr. 6 din 11/10/2006 (vezi documentul atasat) cu privire la tranzactiile cu carduri face bancile raspunzatoare pentru pierderile suferite de mine daca cineva (hotul, in cazul meu) mi-a folosit cardul (adica mi-a furat banii de pe el) fara a utiliza parola.
Daniel
3 Mar 2008
MaDaX nu este asa, in articolul 25 se spune ca esti raspunzator pana la valoarea de 150 EUR pe cand articolul 26 spune ca pentru tranzactiile pe internet nu esti pierzi nimic daca nu ai facut acele tranzactii, deci pierderea lui ar trebuii sa fie de 150 EUR din cei 10000 RON ( aproximativ 2630 EUR ) care i s-au furat de pe card. Sunt curios daca reuseste sa recupereze ceva. Eu as face plangere la Protectia consumatorului si reclamatie la BNR macar sa stiu ca am facut tot ce se poate. Din ce stiu in astfel de cazuri atunci cand se fac tranzactii la POS ( POS card read ) doar prin citirea banzii magnetice fara introducerea codului PIN pierderea este a magazinului deoarece in acest caz vanzatorul are obligatia sa verifice semnatura si sa ceara un act de identitate. Ar trebui sa te interesezi si de acest aspect. Oricum fa cerere de refuz la plata.
MS
4 Mar 2008
Identificarea electronica inseamna sa iti fie scanat cardul, nu se refera la parole de securitate, PIN-uri... Fa o cerere catre banca sa-ti plateasca si un paznic personal... Astfel poate nu iti mai fura nimeni cardul... Si daca nu il angajeaza reclama-i la OPC :)
turo
4 Mar 2008
Nu sunt de acord cu MS. Ti se poate intampla sa pierzi cardul, ca orice alt lucru. Problema aici e ca nu functioneaza sistemul de securitate. Nu poti utiliza un card daca stii ca nu e al tau. E furt clar. Mai ales ca exista dovada semnaturii hotului. Banca trebuie sa ne despagubeasca. si eu am patit la fel
Sandra
12 Mar 2008
banca nu tb sa va despagubeasca in mod obligatoriu. in cond in care cl suna prea tarziu la banca pt a-si bloca cardul, intre perioada de timp de la furtul cardului si pana la anuntarea furtului clientul este raspunzator pt tranzactiile efectuate cu cardul sau (cititi contractele....). cum ar fi dc toti posesorii de carduri ar imprumuta cardul prietenilor pt cump pe la magazine de haine unde nu se cere PIN-ul obligatoriu (in ro si in strainatate - practica des intalnita) si ulterior ar veni la banca sa spuna ca nu recunosc tranzactiile?...nu va suna a EASY MONEY? ati face bine sa cascati ochii si sa cititit contractul inainte de a-l semna ...semnatura arata faptul ca ati luat la cunostinta si ca sunteti de acord cu respectarea prevederilor din contract....
Vasile Coman
4 Apr 2008
Sandra, Conform legii, banca trebuie sa ne despagubeasca daca este vorba de o frauda, si nu de neglijenta sau rea-vointa (cum ai exemplificat tu cu Easy Money). Iata ce spune regulamentul BNR: "Detinatorul cardului nu este raspunzator pentru tranzactiile executate, daca instrumentul de plata electronica (cardul) a fost utilizat fara a fi prezentat fizic sau fara identificarea electronica a acestuia (PIN, coduri de acces)" Cu alte cuvinte, banca trebuie sa te despagubeasca atunci ti s-a copiat cardul iar datele au fost folosite de hot pentru a fura banii, asadar fara sa fie prezent fizic cardul, sau in cazul in care ti s-a furat cardul iar hotul l-a folosit fara a introduce codul PIN.
MaDaX
3 Mar 2008
Eu zic ca regulamentul e destul de clar (ma si mir chiar). Fii atent, sa-mi zici daca am priceput bine :) "...daca instrumentul de platã electronicã a fost utilizat fãrã a fi prezentat fizic sau fara identificarea electronica a acestuia (PIN, coduri de acces)." Inteleg ca in cazul tau, cardul a fost folosit la plata prin POS, deci a fost prezentat fizic. Caz in care nu se mai poate aplica Art.26, sau cu alte cuvinte esti raspunzator. Art 26 ca derogare la Art.25 se refera tocmai la platile pe internet, electronice (nu se prezinta fizic cardul, nu se cere PIN/parola/etc). Bafta!