Cum isi vor face reclama fondurile de pensii

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) supune dezbaterii publice Proiectul Normei privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora, se arata intr-un comunicat de presa al Comisiei.

Proiectul de norma stabileste continutul materialelor publicitare (pliante, brosuri, scrisori, comunicate), cu privire la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora.

Materialul publicitar se refera la pliant, brosura, scrisoare, comunicat, transmis prin telefon, fax, posta, posta electronica, internet, radio, televiziune, cu scopul de a atrage sau mentine participantii la un fond de pensii administrate privat.

In cuprinsul materialelor publicitare, un admnistrator trebuie sa prezente cel putin urmatoarele informatii:
 denumirea administratorului
 denumirea completa a fondului de pensii administrat privat
 adresa postala sau adresa de web ori numarul de telefon
 denumirea depozitarului activelor financiare ale fondului de pensii administrat privat.

Daca un administrator va face trimitere, in materialul sau publicitar, la performantele anterioare ale fondului de pensii administrat privat sau la propriile performante, va fi obligat sa mentioneze sintagma: "Performantele anterioare nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare."

Potrivit acestui proiect de norma, sunt interzise in cuprinsul materialelor publicitare:
 estimari sau prognoze privitoare la performantele viitoare ale fondului de pensii administrat privat sau ale administratorului
 comparatii intre diferite fonduri de pensii administrate privat sau intre diferiti administratori
 folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "castig garantat" sau a oricaror alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig, daca astfel de angajamente nu sunt prevazute in prospectul schemei de pensii administrate privat
 formulari cum ar fi: "cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii administrate privat", "cea mai buna schema de pensii private", "cel mai performant fond"
 utilizarea declaratiilor participantilor anteriori, prezenti sau potentiali.

Proiectul de norma stabileste, de asemenea, si procedura de avizare a materialelor publicitare.

CSSPP interzice difuzarea materialelor, inainte ca acestea sa fi fost avizate.
CSSPP interzice, de asemenea, difuzarea oricarui material publicitar, inainte ca fondul de pensii administrat privat si administratorul sa fie autorizati, sau inainte ca prospectele schemelor de pensii private sa fie autorizate.

Prin stabilirea continutului unui material publicitar cu referire la un fond de pensii administrat privat si administratorul sau, a conditiilor de avizare, precum si a interdictiilor mentionate, CSSPP a avut in vedere impactul acestora asupra deciziei potentialilor participanti de aderare sau de mentinerea a calitatii de participant la un fond de pensii administrate privat.

Proiectul Normei privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora, elaborat in baza Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificarile si completarile ulterioare, este disponibil, din data de 14 februarie 2007, la adresa www.csspp.ro , Dezbatere Publica.

GhiseulBancar.ro

Alte stiri

1 comentarii

andreea radu
19 Sep 2007

INTERAMERICAN NU participa la fondul de pensii private dinncuriozitate

Posteaza un comentariu