Creditele la domiciliu acordate de Provident nu au dobanzi penalizatoare

Provident Financial Romania a obtinut in 2012 un profit brut de 2,7 milioane euro conform IFRS, fata de 4,7 milioane in 2011, scaderea fiind cauzata de cresterea volumului de investitii si de provizioanele constituite pentru creditele neperformante.

Veniturile companiei, parte a grupului britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanti furnizori de imprumuturi la domiciliu din Europa, cu o vechime de 130 de ani, au depasit 70 milioane euro, cu 11% mai mult fata de anul anterior.

„Am avut o performanta decenta, tinand cont de mediul economic dificil”, a spus presedintele companiei, Ivo Kalik (foto), in cadrul unei intalniri cu ziaristii.

Provident acordat in 2012 credite in valoare totala de 105,8 milioane euro, in crestere cu 10% in lei comparativ cu 2011.

Numarul de clienti a crescut cu 8%, la 260.000 de oameni, fata de 165.000 in 2009, iar incasarile cu 18%.

Compania a realizat investitii cumulate de peste 160 milioane euro in ultimii 7 ani in Romania.

Provident acorda credite cu valoare mica, intre 500 si 5000 de lei, furnizate la domiciliul clientilor, cu costuri transparente, care se cunosc inainte de a fi acordate si care nu se modifica, fiind vorba de o dobanda fixa.

Provident nu aplica penalitati in cazul intarzierilor la rambursarea ratelor si reesaloneaza imprumuturile fara costuri suplimentare.

Compania nu neaga faptul ca imprumuturile sale au dobanzi ridicate, insa pe de alta parte exista avantajul costurilor transparente si lipsa penalitatilor, care face costul unui credit comparabil cu altele de pe piata.

„Din cercetarile noastre, am descoperit ca alte institutii de credit aplica o dobanda suplimentara de 17% pentru fiecare zi de intarziere la plata ratelor, iar daca se aduna penalitatile pentru o perioada de 11 saptamani, vom descoperi ca acele imprumuturi sunt mai scumpe decat cele ale noastre”, spune Vlad Sandru, directorul de comunicare al Provident.

Agentii Provident viziteaza clientii la domiciliu, pentru a le evalua bonitatea si capacitatea de a rambursa creditele. Un avantaj al acestui model de afaceri este acela ca agentii sunt in contact permanent cu clientii lor si astfel pot schimba conditiile de plata a ratelor. De asemenea, agentii pot verifica la fata locului situatia materiala si sociala a clientilor, astfel incat riscul de credit poate fi evaluat mult mai eficient.

O pondere de 81% dintre clientii companiei au beneficiat de plata unei rate mai mici in 2012.

Provident are 67 de puncte de lucru si 3.809 agenti, fata 3474 in 2011, acoperind 85% din suprafata urbana a tarii.

Valoarea creditului mediu acordat de Provident este de 1500 de lei, iar 80% dintre clienti au luat al doilea credit dupa ramburarea primului, ceea ce inseamna ca acestia au fost multumiti de serviciile companiei.
„Increderea consumatorilor a crescut, Romania are un guvern nou si o stabilitate politica mai mare, precum si un curs stabil. Planurile Provident pentru acest an sunt de a continua cresterea afacerii, care s-a dovedit rezistenta la criza. Intentionam sa ne majoram volumul de credite exploatand mai bine actuala infrastructura, fara a avea intentia de a inaugura noi unitati in acest an”, a adaugat Kalik.

Provident a anuntat ieri ca se va extinde in alte doua tari din regiune, Lituania si Bulgaria. „Voi raspunde de operatiunile din Bulgaria, vom folosi oamenii de aici pentru lansarea operatiunilor de acolo. Suntem in faza de constituire a planului de afaceri si de constituire a echipei”, a spus Kalik.
GhiseulBancar.ro

Alte stiri

1 comentarii

gheorghe catalina
24 Mar 2014

as dori sa stiu daca exista o baza de date cu rai platnici la provident.si cat timp sunt inscrisi rau platnicii in ea va multumesc

Posteaza un comentariu