CEC Bank este aproape de un profit de trei cifre, dupa ce si-a facut curatenie in bilant

Radu Ghetea, presedintele CEC Bank, a explicat, pentru Bancherul.ro, ca majorarea substantiala a profitului in primele patru luni ale acestui an este rezultatul curateniei efectuate in bilantul bancii in ultimii ani, care a implicat costuri mai mari cu provizioanele pentru credite neperformante, a caror nivel este acum mult mai mic.

CEC Bank a anuntat ca si-a majorat profitul brut de aproape cinci ori in primele patru luni ale acestui an, la 91 milioane lei, fata de numai 15,8 milioane lei la finalul lui 2016, dupa ce banca a recunoscut anul trecut credite neperformante de 1,1 miliarde lei, pe care le-a provizionat integral si le-a scos in afara bilantului.

De asemenea, banca a vandut unei firme de recuperare creante credite neperformante pe care nu le-a mai putut recupera de la clienti in valoare de 541 milioane lei.

In urma cu un an, in 2015, valoarea creditelor neperformante scoase in afara bilantului s-a ridicat la 418 milioane lei iar cele vandute unei firme de recuperare au fost de doar 49 milioane lei.

In consecinta, rata creditelor neperformante, conform ABE, a scazut la 11,96% la finalul lui 2016 si 11,7% in aprilie 2017, de la 17,5% in decembrie 2015.

Radu Ghetea, presedintele CEC Bank, a explicat, pentru Bancherul.ro, ca majorarea substantiala a profitului in primele patru luni ale acestui an este rezultatul curateniei efectuate in bilantul bancii in ultimii ani, care a implicat costuri mai mari cu provizioanele pentru credite neperformante, a caror nivel este acum mult mai mic.

“Suntem in parametrii stabiliti pentru acest an in ceea ce priveste profitul, care urmeaza sa ajunga la trei cifre (peste 100 milioane lei n.r.) si sa revina astfel la nivelurile pe care banca le-a realizat in anii dinaintea crizei din 2008”, a spus Ghetea.

El a precizat ca profitul din primele patru luni este de asteptat sa se mentina la acelasi nivel si in urmatoarea perioada, intrucat banca a scapat de majoritatea creditelor neperformante, astfel incat cheltuielile cu riscul de credit vor ramane la un nivel redus.

Banca mai are insa de administrat credite neperformante acordate firmelor cu o valoare destul de mare, de 2,1 miliarde lei, dar in scadere de la aproape 3 miliarde lei in 2015, pe care insa CEC Bank nu se grabeste sa le vanda recuperatorilor, ci va incerca sa le recupereze singura. 

Provizioanele suplimentare aferente creditelor scoase in afara bilantului nu au cauzat bancii cheltuieli mai mari decat in anul precedent cu deprecierea creditelor, care s-au ridicat la 450 milioane lei, cu 8 milioane lei mai putine decat in 2015.

Cu toate acestea, scaderea veniturilor din dobanzi, din cauza marjelor in scadere, de la 817 la 785 milioane lei, care au determinat stagnarea veniturilor operationale, precum si un nivel neschimbat al cheltuielilor, au determinat mentinerea unui profit brut (care nu include provizionul pentru participarea salariatilor la profit, de 1 milion de lei) de 15,8 milioane lei in 2016, apropiat de nivelul din 2015, cand a fost de 15,6 milioane lei. Profitul net a scazut in 2016 cu 12% (1,4 milioane lei) fata de 2015.

Creditele au crescut cu 1,1 miliarde lei, peste media sistemului

In ciuda scoaterii in afara bilantului a unui volum important de credite, CEC Bank a reusit sa-si majoreze anul trecut soldul net de credite cu 8,8% (1,1 miliarde lei), la 14,6 miliarde lei.

Creditele brute (inclusiv provizioanele pentru riscul de credit) au avut o crestere de 4,7%, comparativ cu un avans de doar 1,5% a sistemului bancar. Fara impactul creditelor scoase in afara bilantului, cresterea creditelor CEC Bank ar fi fost de 12%.

Creditele noi au crescut cu 23% in 2016 fata de anul precedent, comparativ cu doar 5,5% la nivelul sistemului bancar.

CEC Bank precizeaza ca majorarea volumului de credite a fost finantata din reinvestirea surselor plasate in titluri de stat ajunse la scadenta. Valoarea acestora a scazut la 8,3 miliarde lei la finalul lui 2016, de la 9,3 miliarde lei in 2015.

Activele totale ale CEC Bank au crescut cu 2,4% (655 milioane lei), la 28,1 miliarde lei, banca precizand ca-si mentine astfel locul sase in topul bancilor dupa active, conform datelor BNR.

Depozitele atrase de la clienti au crescut mai putin, cu 1,7% (400 milioane lei) la 23,8 miliarde lei, intrucat banca a avut o politica de crestere moderata a surselor atrase de la clienti, care depasesc cu mult valoarea creditelor.

CEC Bank are cea mai extinsa retea de unitati teritoriale, 1.033 in total, dintre care 494 in mediul rural, si un numar de 6.039 de angajati.

CEC Bank – Comunicat de presă privind activitatea Băncii în anul 2016 și în primele luni ale anului 2017

Bucuresti, 30.05.2017 - CEC Bank a reușit în anul 2016 să își mențină poziția șase în topul băncilor din sistemul bancar românesc, cu o cotă de piață de 7,16% din total active bancare, în condițiile în care piața bancară din România a fost extrem de dinamică pe segmentul de achiziții și fuziuni (operațiuni care determină creșterea imediată a cotei de piață a băncilor achizitoare), precum și în condițiile în care unele bănci din sistem au beneficiat de majorări ale capitalului social din partea acționarilor.

Astfel, CEC Bank a încheiat anul 2016 cu o valoare totală netă a bilațului de 28.162,9 mil. lei, în creștere cu 2,4% față de anul 2015.

În anul 2016, portofoliul de credite în sold aferent clienților persoane juridice a crescut cu cca. 2,5%, în timp ce la nivelul sistemului bancar, același indicator a înregistrat o scădere cu 1,4% față de anul 2015. De asemenea, Banca și-a majorat și portofoliul de credite în sold acordate persoanelor fizice, care a înregistrat o creștere cu cca. 10% în anul 2016 față de anul precedent. În ambele cazuri însă, creșterea reală a soldului aferent acestor credite a fost de cca. 12%, dar aceasta a fost diminuată de operațiunile de reducere directă a valorii contabile brute a creditelor („write-off”).

În ceea ce privește volumul de credite noi acordate în anul 2016, acesta a crescut față de anul 2015 cu 23,6%, în timp ce creșterea înregistrată de sistemul bancar a fost de 5,5%. Activitatea de creditare a înregistrat însă un ritm de creștere mult mai intens decât imaginea pe care o oferă soldurile din bilanț, întrucât creditele acordate clienților care activează în agricultură sunt acordate și rambursate integral în cursul anului, iar unele dintre creditele aprobate în anul 2016 și neutilizate până la 31.12.2016 nu sunt reflectate în soldul bilanțier.

Continuând politica de susținere a absorbției de Fonduri Europene, Banca a finanțat până la sfârșitul anului 2016 un număr de 37.183 proiecte eligibile pentru accesarea acestor fonduri, pentru care valoarea însumată a granturilor se ridică la peste 12.116 mil. lei.

Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancară a înregistrat în anul 2016 o creștere cu 1,7% față de anul precedent, în condițiile în care Banca deține suficiente lichidități și a aplicat o politică de temperare a atragerii acestor surse. Acest comportament al clientelei denotă că CEC Bank continuă să fie apreciată și percepută în piață ca o Bancă sigură.

În ceea ce privește eficiența activității, CEC Bank se numără și în anul 2016, pentru al zecelea an consecutiv, printre băncile profitabile din sistemul bancar românesc. Banca a obținut un profit brut de 15,8 mil. lei, în pofida condițiilor generate de creșterea semnificativă a cheltuielilor cu ajustările pentru deprecierea creditelor neperformante, necesare pentru conformarea la cerințele prudențiale recomandate de Banca Centrală Europeană și de Banca Națională a României.

Pe parcursul anului 2016, Banca a înregistrat o îmbunătățire semnificativă a calității activelor. Rata expunerilor neperformante (NPE Ratio), calculată potrivit specificațiilor emise de Autoritatea Bancară Europeană (The EBA Methodological Guide – Risk Indicators and Detailed Risk Analysis Tools) a înregistrat la data de 31.12.2016 un nivel de 8,40%, în timp ce rata creditelor neperformante din împrumuturi și avansuri acordate clienților persoane fizice, cu un nivel de 4,42%, reflectă o calitate ridicată a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice. Calitatea activelor reflectată de indicatorii menționați mai sus a continuat să se îmbunătățească și pe parcursul anului 2017, Banca înregistrând la data de 30.04.2017 un nivel de 7,63% al ratei expunerilor neperformante, respectiv 4,1% pentru rata creditelor neperformante din împrumuturi și avansuri acordate persoanelor fizice. Rata expunerilor neperformante din credite și avansuri înregistrează un nivel de 11,7% la data de 30.04.2017, în scădere cu 0,28 p.p. față de nivelul înregistrat la data de 31.12.2016.

Nivelul ratei fondurilor proprii totale de 14,88% la data de 31.12.2016 reflectă o utilizare eficientă a capitalului. Din punct de vedere calitativ, fondurile proprii ale Băncii au fost constituite integral din fonduri proprii de nivel I de bază.

Numărul total de clienți persoane fizice și juridice a crescut în anul 2016 față de anul precedent, dovadă a diversificării paletei de produse și servicii a Băncii, precum și a îmbunătățirii permanente a calității acestora. Banca oferă clienților săi persoane fizice și persoane juridice întreaga gamă de produse și servicii ale unei bănci comerciale universale, cum ar fi: credite, inclusiv sindicalizări, operațiuni documentare, factoring, depozite, carduri, Internet Banking, Mobile Banking etc.

„Conform misiunii asumate, CEC Bank continuă să susțină cu precădere IMM-urile, agricultura și administrațiile publice locale. O atenție deosebită este acordată cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri europene. Pentru anul 2017 ne-am propus o creștere a activității, în special în zona creditării, cu impact vizibil asupra creșterii eficienței. La data de 30.04.2017, Banca a obținut un profit brut de cca. 91 mil. lei, în linie cu obiectivele asumate”, a declarat domnul Radu Grațian Ghețea, Președinte Director-General CEC Bank.


Bancherul.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu