Ce se intampla daca ai intarzieri la ratele pentru credit: esti raportat la Biroul de Credit si timp de 4 ani nu mai poti obtine un nou imprumut

Conform regulilor Biroului de Credit, “intervalul de timp pentru care informațiile aferente unui credit sunt afișate în Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizări transmise.”

 

“Am un credit si peste 6 luni termin cu el, am avut niste probleme personale si am fost introdus in Biroul de credit. As vrea sa stiu si eu daca dupa terminarea creditului pot opta pentru un credit. Prima Casa. Din cei 4 ani cat trebuie sa astept pana sunt scos automat din Biroul de credit au mai ramas 2 ani. Astept raspunsul dvs. Multumesc”, ne scrie un cititor.

Conform regulilor Biroului de Credit, “intervalul de timp pentru care informațiile aferente unui credit sunt afișate în Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizări transmise.”

Asadar, termenul de 4 ani curge din momentul achitarii restantelor la credit si nu din momentul in care sunteti inregistrat la Biroul de Credit si fara legatura cu momentul in care finalizati platile la vechiul imprumut.

Cu alte cuvinte, daca peste 6 luni incheiati plata vechiului credit, asta nu inseamna ca imediat veti putea obtine alt credit: este posibil sa fiti nevoit sa asteptati inca 2 ani pana ce veti fi sters din baza de date a Biroului de Credit.

Atentie!

Faptul ca figurati cu restante la Biroul de Credit nu inseamna automat interdictia de a obtine un nou credit! Fiecare banca are propriile reguli (norme) de creditare, mai restrictive sau mai permisive decat altele, in functie de numarul de zile de intarziere si valoarea datoriilor.

Astfel, este posibil ca unele banci sa va aprobe un nou imprumut chiar daca figurati cu restante la Biroul de Credit.

“Biroul de Credit nu poate decide acordarea sau neacordarea unui credit. Raportul de Credit cuprinde informații detaliate, actualizate și reale, dar analiza făcută de fiecare participant pentru a decide acordarea unui credit se bazează și pe alte informații”, precizeaza institutia.

 

Întrebări frecvente despre Biroul de Credit

1. Ce fel de informații se raportează la Biroul de Credit?

Sunt raportate și înregistrate la Biroul de Credit informații de natură pozitivă și negativă referitoare la persoanele fizice care au contractat credite (inclusiv intârzieri la plata ratelor scadente mai mari de 30 de zile calendaristice), la fraudulenți și declarații cu inadvertențe.

2. Cine poate consulta informația din bazele de date ale Biroului de Credit și în ce condiții?

Participanții (instituții bancare și non-bancare) la sistem pot consulta bazele de date ale Biroului de Credit atunci când li se solicită acordarea unui produs de tip credit sau de asigurare sau atunci  când monitorizează comportamentul propriilor debitori.

De asemenea, persoanele fizice care doresc să cunoască datele cu care sunt înscrise la Biroul de Credit, pot solicita acestuia eliberarea Situației înscrierii.

3. Care sunt drepturile persoanei vizate, conform Legii 677/2001 ?

Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, publicată în Monitorul Oficial nr. 790/12.12.2001, prevede următoarele drepturi:

(i) Dreptul de acces la date: dreptul de a obține de la operator la cerere și în mod gratuit, pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele în legatura cu propria persoană sunt sau nu prelucrate de către acesta;

(ii) Dreptul de intervenție: dreptul de a obține, la cerere și în mod gratuit, rectificarea, actualizarea, blocarea, ștergerea sau transformarea în date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conformă legii;

(iii) Dreptul de opozitie: dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situatia sa particulara, ca datele care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari, cu exceptia cazurilor in care exista dispozitii legale contrare.

4. Cum pot obține date referitoare la propria persoană de la Biroul de Credit?

Pentru eliberarea situației proprii - Situația înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresați în scris către Biroul de Credit o cerere datată și semnată, la care sa anexați o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) și, după caz, dovada plății serviciului solicitat. Puteți trimite această cerere, însoțită de actul de identitate și daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poștală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.

Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiași an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucțiuni:

- suma: 6 lei
- beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
- cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
- deschis la banca: BCR Lipscani

În cazul în care doriți să verificați dacă sunteți la a doua cerere în decursul unui an, puteți solicita o confirmare telefonică de la Biroul de Credit.


Citeste stirea integral pe Bancherul.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu