BRD intentioneaza sa-si fidelizeze clientii

BRD Groupe Societe Generale se va concentra in viitor pe cresterea numarului de produse vandute catre acelasi client. In acest fel, banca va crea „brand loialty”, iar dependenta de castigurile din marjele de dobanda va fi mult diminuata.

Pe piata romaneasca, banca nu poate vorbi despre clienti, ci doar despre conturi, potrivit lui Jean Loui Mattei, seful diviziei internationale de retail a bancii franceze, citat de Ziarul Financiar.

Afirmatia se bazeaza pe situatia inregistrata in Romania unde exista o medie de 3 produse pe client, in timp ce in Franta un singur client are acces la nu mai putin de 8 produse ale bancii.

Astfel se explica de ce in Franta, banca obtine castiguri din numarul mare de servicii si produse vandute catre clienti si din loialitatea acestor, in timp ce profiturile obtinute din marjele de dobanda sunt nesemnificative.

BRD are in Romania o cota de piata de 22% pe segmentul creditelor de retail si o crestere de 125% realizata in 2006 pe acest segment, cifrele obtinute fiind rezultatul extinderii retelei de unitati.

Seful diviziei internationale de retail a BRD Groupe Societe Generale considera ca in Romania vor avea succes acele strategii adaptaptate specificului tarii si nicidecum cele importate. Activitatea grupului se va concentra pe realizarea unor investitii substantiale in IT si HR, programelor de training revenindu-le o atentie deosebita.

Banca are in vedere intrarea pe piata din Moldova, actiune pentru care se vor folosi resursele tehnice ale BRD.

Jean Loui Mattei a dezvaluit si strategia BRD in conditiile in care banca ar fi castigat cusa de privatizare a Casei de Economii si Consemnatiuni (CEC). Se intentiona pastrarea marcii pentru zona rurala.

BRD a renuntat insa deoarece 70% din activitatea CEC se derula in zona urbana acolo unde BRD era deja prezenta.

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu