Bancile trebuie sa-si asume responsabilitatea fata de clienti si dupa ce vinde creditele neperformante firmelor de recuperare a creantelor

In Codul de bune practici bancare propus recent de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania se arata ca bancile trebuie sa-si asume responsabilitatea fata de clientii sai si dupa ce vinde creditele neperformante firmelor de recuperare a creantelor.

"Recuperatorii de credite nu trebuie sa recurgă la intimidare sau la violență, fie verbală, fie fizică, hărțuire sau la alte metode incorecte de colectare în acțiunile lor de colectare a debitelor", se spune in codul bancherilor.

De asemenea, bancile nu trebuie sa aplice costuri sau cheltuieli "nerezonabile" in procesul de recuperare a datoriilor. Mai mult, banca va furniza clientului, la cererea acestuia, o listă detaliată a costurilor și cheltuielilor înregistrate de bancă în recuperarea debitului.

Ce prevede Codul de bune practici bancare cu privire la recuperarea creantelor:

În anumit cazuri, este posibil transferul debitelor clienților către societăți specializate în colectarea unor astfel de sume. Vom lucra doar cu societăți cu o bună reputație, respectând legislația în vigoare.

Dacă banca decide să acționeze în instanță un cont de client, îi va notifica în scris clientului acest proces precum și costurile suplimentare/implicațiile financiare.

Banca va faci pașii rezonabili pentru a se asigura că orice agenți, inclusiv împuterniciți, care acționează în numele lor, își îndeplinesc sarcinile în mod etic, responsabil și în parametrii de cost permiși de lege.

Banca va stabili standarde de conduită pentru agențiile de colectare a debitelor care acționează în numele lor, standarde ce vor fi prevăzute în contractul pe care băncile îl semnează cu agențiile.

Banca le va cere unor astfel de agenții:

(i) să acționeze potrivit legii;
(ii) să se abțină de la acțiuni care le prejudiciază afacerea, integritatea, reputația sau fondul comercial;
(iii) să respecte obligația strictă de confidențialitate cu privire la informațiile clientului;
(iv) să nu recurgă la intimidare sau la violență, fie verbală, fie fizică, hărțuire sau la alte metode incorecte de colectare în acțiunile lor de colectare a debitelor.


Citeste stirea integral

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu