Atentie la plata cu cardul la hotelurile din strainatate!

Este neplacut sa afli ca ti-au disparut banii de pe card, mai ales daca te afli in strainatate. Pot depune marturie cativa dintre cei peste 20.000 de romani care si-au petrecut vacanta de sarbatori peste hotare, transmite ProTV.

ÂȘi nu vorbim despre furturi, ci despre neintelegeri cu cei care le-au incasat banii la hoteluri. Bancile au primit multe plangeri de la cei care si-au platit hotelul cu cardul bancar si apoi au constatat ca le-a disparut de pe card mai multi bani decat ar fi trebuit. Nu este vorba de hotie, ci de nepricepere sau lene.

"Intradevar, la hoteluri se intampla cel mai frecvent, pentru ca hotelurile au obiceiul sa perceapa un fel de 'security deposit', o suma care se blocheaza pe contul de card pentru a putea achita eventuale cheltuieli suplimentare, precum minibarul. Problema este ca in cele mai multe cazuri nu efectueaza reversarea acestei blocari de suma si, astfel, disponibilul de pe contul de card al clientului este afectat in mod nejustificat", spune Adrian Chichita, director carduri.

In momentul in care sesizeaza o astfel de situatie, clientul trebuie sa anunte imediat banca care se va ocupa de clarificarea situatiei si recuperarea banilor.

"Banii se recupereaza intr-un interval destul de mare de timp, cuprins intre 30, 60 sau chiar 90 de zile, in functie de fiecare speta in parte. Insa, obligatia bancilor este de a oferi banii clientului in cont inainte de rezolvarea efectiva a cazului. Practic, nu putem priva clientul de o anumita suma de bani pentru o perioada atat de mare de timp."

Cel mai mult dureaza depistarea fraudelor, adica a furturilor propriu zise. Pentru a fi scutit de ele, bancile spun ca nu trebuie sa lasati niciodata cardul din mana si sa nu spuneti nimanui codul PIN, seria cardului, numarul contului si data expirarii.

GhiseulBancar.ro

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu