Ghiseul Bancar

Cum si-a batut joc de un client Raiffeisen Bank, luandu-i toti banii de pe cardul de salariu, pentru o poprire, desi are voie doar o treime, conform legii

Un client al Raiffeisen Bank s-a plans pe site-ul Reclamatiibanci.ro, dedicat rezolvarii problemelor clientilor bancilor si educatiei financiare, ca banca i-a luat toti banii de pe cardul de salariu, fara sa-l anunte si fara sa-i ofere vreo explicatie.

Cand omul a intrebat functionarul de la ghiseul bancii care este motivul pentru care nu poate sa intre in posesia propriilor bani, acesta i-a spus, pur si simplu, ca nu stie. Din acest motiv, clientul bancii a apelat disperat la noi, pentru a-l ajuta sa iasa din impas.

I-am rugat, asadar, pe reprezentantii Raiffeisen sa analizeze acest caz si sa rezolve problema clientului, iar acestia ne-au raspuns ca sesizarea fost trimisa catre colegii care se ocupa de reclamatii in banca iar clientul a primit direct raspuns.

Sa vedem cum si-a batut joc Raiffeisen de acest client, conform plangerii acestuia: este vorba de o restanta pe care o avea la un credit, iar pentru ca nu si-a putut plati la timp ratele, a ajuns sa fie executat silit, iar contul poprit, prin intermediul unui executor judecatoresc.

Dupa cum se stie, legea (Codul de procedura civila) spune ca veniturile lunare din salarii se pot retine in cuantum de cel mult o treime pentru achitarea datoriei, ceea ce s-a si intamplat in primele luni de la instituirea popririi. La cererea executorului judecatoresc, firma la care lucra clientul Raiffeisen Bank i-a retinut o treime din salariu, pe care o vira executorului.

Intrucat omul isi primea salariul pe un card emis de Raiffeisen Bank, iar cum executorii judecatoresti trimit instiintarea de poprire si bancilor, pentru ca acestea sa retina banii existenti in alte conturi, din alte surse decat salariul, in vederea achitarii datoriilor, clientul Raiffeisen a dus la banca o adeverinta de la serviciu privind retinerea din salariu a cotei de o treime, astfel incat banca sa nu-i opreasca si ea inca o treime.

Recent, clientul Raiffeisen si-a schimbat serviciul, iar cum stia procedurile, a anuntat atat executorul cat si banca de acest lucru, pentru a evita situatia de a-i fi luati de doua ori banii din salariu.