Ghiseul Bancar

Kruk recupereaza creante in valoare de 150 milioane lei

Dupa 18 luni de activitate pe piata, KRUK International a devenit unul din liderii recuperarii de creante din Romania. KRUK International se afla intr-o dezvoltare dinamica, dobandind noi clienti si extinzandu-si centrul operational la Targoviste, se arata intr-un comunicat al companiei.

Compania este detinuta de KRUK, cea mai mare companie poloneza de recuperare de creante, care a intrat pe piata romaneasca la mijlocul anului 2007. Inspirandu-se din experienta si cunostintele acumulate de firma-mama din Polonia, compania s-a axat pe construirea rapida a unui portofoliu de clienti strategici si pe dezvoltarea capacitatilor operationale, care permit procesarea simultana a mii de conturi. Compania a reusit sa indeplineasca ambele obiective de mai sus in scurt timp. In prezent, KRUK International colaboreaza cu mai mult de 30 de clienti importanti, incluzand cele mai mari banci, companii de telecomunicatii si companii de asigurari.


“Totusi, compania se concentreaza nu doar pe achizitia de noi clienti, ci investeste si in propria dezvoltare,” spune Isabela Iacob, Director General al KRUK International. “Un astfel de exemplu este noul Call Center din Targoviste, care va deveni principala noastra unitate operationala din Romania.”

Evident, cele de mai sus nu inseamna ca rolul sediului principal din Bucuresti a fost diminuat. Majoritatea departamentelor responsabile de functionarea companiei (administratie, finante, etc.) sunt inca prezente aici. Tot in Bucuresti isi are sediul si Biroul de Detectivi CORBUL.

“Totusi, operatiunile noastre sunt concentrate cu precadere in Targoviste. Au existat cativa factori la baza dezvoltarii principalului Call Center in acest oras. Inainte de toate, Targoviste este un oras universitar si majoritatea negociatorilor din Call Center sunt studenti sau absolventi de universitate. Trebuie sa recunoastem si ca investitia in afara capitalei tarii este mult mai eficienta din punct de vedere financiar. Compania noastra mama a folosit o solutie similara in Polonia, solutie care a functionat perfect. Primele noastre experiente din Romania par sa confirme ca si in cazul nostru, dezvoltarea unui Call Center in Targoviste a fost o decizie foarte buna,” spune Isabela Iacob.

Call Center-ul din Targoviste este unul dintre cele mai avansate din Romania. Infrastructura sa se bazeaza pe tehnologie de ultima ora. Inima Call Center-ului o constituie „Delfin”, sistemul original IT al KRUK, care permite gestionarea eficienta a procesului de recuperare de creante.

Noul Call Center proceseaza un portofoliu de aproximativ 30.000 de creante achizitionate, cu o valoare de peste 100 milioane RON si 70.000 de cazuri externalizate de catre clientii nostri spre recuperare, a caror valoare este de 50 milioane RON. Numai in ianuarie 2009, negociatorii din Targoviste au efectuat aproape 60.000 de apeluri telefonice, pentru creante in valoare de 4 milioane RON.

“In prezent, sunt 45 oameni care lucreaza la Targoviste, dar obiectivul nostru este 300,” spune Emil Neagu, manager responsabil de dezvoltarea si conducerea unitatii din Targoviste. “Pana la sfarsitul acestui an, planuim cresterea numarului de angajati din Targoviste pana la 100, iar in urmatorii ani numarul va fi intr-o crestere dinamica.”