Cum procedeaza BRD in cazul fraudelor cu carduri

Ce facem in cazul furtului, pierderii sau copierii unui card bancar? Ce proceduri trebuie sa urmam si cum procedeaza banca atunci cand solicitam sa fim despagubiti pentru banii furati de hot de pe card? Pana acum, am observat ca fiecare banca are propriile reguli cand vine vorba sa-si despagubeasca clientii. Sa vedem cum procedeaza BRD.

1.GhiseulBancar.ro: Care este procedura in cazul in care un client observa ca i s-a furat cardul?

BRD: „Clientii au la dispozitie 24 ore din 24, 7 zile din 7, un numar de telefon pentru blocarea cardului si sunt obligati sa declare pierderea/furtul cardului imediat.”
 
2.Cum reactioneaza banca in cazul in care unui client i s-a furat cardul si au fost realizate tranzactii frauduloase inainte  ca banca sa blocheze cardul?

„Banca blocheaza cardul imediat ce clientul contacteaza banca. Nici o alta autorizare de tranzactii nu mai poate fi obtinuta dupa blocarea cardului.
In cazul in care clientul declara / reclama ca nu recunoaste anumite operatiuni, se analizeaza fiecare caz si se solutioneaza in functie de rezultatul analizei.” 

3.Este clientul despagubit pentru suma furata?

“Conform Conditiilor Generale Bancare BRD, pana la momentul declararii pierderii sau furtului cardului, posesorul este raspunzator pentru toate operatiunile efectuate, urmand sa suporte pierderile pana la limita echivalentului in lei a sumei maxime prevazuta prin reglementarile in vigoare. (n.r. Conform reglementarilor BNR, este vorba de o suma de maxim 150 de euro)
Raspunderea Posesorului este integrala in cazul in care acesta a actionat cu neglijenta, cu rea-credinta sau cu intentie de frauda.”

Aici trebuie precizat ca notiunile de neglijenta, rea-credinta sau intentie de frauda sunt interpretate de banca, impreuna cu procesatorul de carduri (MasterCard, Visa), cu ajutorul politiei. Cateva cazuri de neglijenta au fost descrise in urmatorul articol.

Trebuie precizat, de asemenea, ca aceeasi norma BNR spune ca “deþinãtorul cardului nu este rãspunzãtor pentru tranzacþiile executate, dacã instrumentul de platã electronicã a fost utilizat fãrã a fi prezentat fizic sau fãrã identificarea electronicã a acestuia (PIN, coduri de acces).”

Cu alte cuvinte, daca sunteti victima unui copiator de carduri (cardul se poate copia fie la ATM, atunci cand efectuati o operatiune, fie la POS, cand faceti o plata) sau a unui hot care v-a furat cardul si a reusit sa-l utilizeze fara identificarea cu PIN sau alte coduri de acces, banca trebuie sa va despagubeasca.

4.Cat dureaza tot procesul in cazul in care clientul este despagubit?

“In functie de caz, solutionarea poate dura de la 48 de ore (2 zile bancare) pana la 120 de zile.”

4 comentarii

BRD fura!!!
2008-11-07

nu trebuie sa iti fure cardul :)) !!! BRD sunt hoti in sine!!!!!!!!

MetiN
2010-07-21

TOTAL DE ACORD!!

Oxigen
2012-10-09

Dar cand BRD-ul iti ia de 3 ori banii pentru o singura operatiune POS??? Consultare sold card BRD: 2.3 RON. Administrare cont curent: 3.7 RON. Surpriza ca nu mai ai bani pe card: NEPRETUITA! (si platesti si dobanda penalizatoare...) Din anii '90 nu s-a mai intamplat sa blocheze banii - dar acum i-au luat cu totul. Consultantii BRD refuza sa completeze formularul “Refuz de plata” deoarece au informarea ca sa nu il faca pentru platile triplate dinspre Reiffeisen. Nu se stie cand vor returna banii. Pe extrasul “Ultimele 10 operatiuni” (0.5 EUR) din bancomat apare o singura operatiune nu 3 ca pe extras – deci probabil eroarea este intre sistemele interne BRD. Corect ar fi sa repare complet problema, apoi banca sa informeze clientii cand returneaza banii, sa returneze sumele incasate pentru extrasele “ultimele 10 operatiuni” pentru ca sunt gresite, pe sumele luate din cont sa calculeze dobanda aferenta perioadei pana ii returneaza ca si cum ar fi ramas in cont, in nici un caz sa nu perceapa dobanda de la cei care au ajuns pe sold negativ din aceasta eroare, samd. In fond niste oameni nu isi pot folosi proprii bani o perioada nedeterminata si mai si platesc pentru asta!!! Stiu ca pare SF dar astea chiar sunt drepturile noastre de consumatori, si daca nu le cerem nici nu le vom primi vreodata.

carmen
2017-04-12

Am sunat la BRD timp de o ora pentru ca mi s-a furat cardul si nu a raspuns nimeni.... Pentru ce mai exista acel numar de urgenta, nu inteleg... Pe langa acele multe comisioane ce se percep pentru orice tranzactie sau interogare sold, nu sunt in stare sa ofere nici macar un operator.

Posteaza un comentariu