BANCI

BCR este actionata din nou in justitie, acum de actionarul minoritar SIF Oltenia

Dupa ce a fost confruntata cu numeroase procese cu clientii, iar recent cu Curtea de Conturi, in cazul bancilor pentru locuinte, BCR este actionata acum in justitie si de catre actionarul sau minoritar, SIF Oltenia, singura dintre cele cinci SIF-uri care au refuzat, de-a lungul anilor, ofertele Este Bank sa-si vanda participatia la BCR.

ING Bank a fost amendata cu 5.000 de lei de BNR pentru incidentul din 10 septembrie, cand a cazut sistemul informatic al bancii

ING Bank a primit de la BNR o amenda de 5.000 de lei pentru incidentul din 10 septembrie, cand sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de peste noua ore, din cauza afectarii servererelor de la centrul de date, dupa efectuarea unor teste de stingere a incendiului cu gaz inert. (vezi aici detalii)

BNR critica acum bancile ca inainte de criza si-au impovarat clientii cu dobanzi si comisioane mari, dar de ce a tacut atunci si nu a luat masuri?

Banca Nationala a Romaniei (BNR) recunoaste abia acum comportamentul „inadecvat” al bancilor din perioada dinaintea crizei din 2008, cand au acordat credite cu dobanzi si comisioane ridicate, care au impovarat clientii.

Legea insolventei persoanelor fizice a fost amanata din nou, pana in 1 august 2017, dupa ce Guvernul nu a reusit timp de un an intreg sa o puna in aplicare

Guvernul anunta ca a aprobat prorogarea (amanarea) până la 1 august 2017 a intrării în vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice.

BNR a scapat de primele doua mari riscuri la adresa stabilitatii financiare: riscul sistemic sever al legii privind darea in plata si riscul sistemic ridicat al politicilor fiscale prociclice

BNR a eliminat din raportul privind stabilitatea financiara, prezentat astazi, riscul sever sistemic cauzat de cadrul legislativ incert si impredictibil in domeniul financiar, introdus in premiera in luna aprilie din acest an, dupa adoprarea legii privind darea in plata, riscul legislativ fiind considerat acum un risc sistemic ridicat, dar cu o tendinta in scadere.

Procesele dintre BCR si Curtea de Conturi privind bancile pentru locuinte au inceput sa se judece la Curtea de Apel Bucuresti

BCR a pierdut la Curtea de Apel Bucuresti una dintre primele infruntari in justitie cu Curtea de Conturi in procesul prin care contesta acuzatia ca a prejudiciat statul cu aproape 300 de milioane de lei.

ANPC i se alatura lui Piperea in procesul in care opt banci sunt acuzate de practici inselatoare pentru creditele in CHF

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) s-a alaturat avocatului Gheorghe Piperea in procesul de la Tribunalul Bucuresti in care acesta, prin intermediul asociatiei sale, Parakletos, acuza noua banci de practici abuzive prin acordarea de credite in franci elvetieni (CHF), apreciate de avocat drept „toxice”.

Raiffeisen Bank primeste de la The Banker trofeul banca anului 2016 in Romania, pentru ajutorul oferit clientilor cu credite in CHF

Raiffeisen Bank a primit titlul de banca anului 2016 in Romania, oferit de The Banker, o revista detinuta de Financial Times, care lauda banca austriaca pentru masurile adoptate in vederea ajutorarii clientilor cu credite in franci elvetieni (CHF).

ANPC a schimbat in favoarea bancilor ordonanta privind contul bancar cu servicii de baza

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a publicat forma finala a Ordonantei privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăți, schimbarea conturilor de plăți și accesul la conturile de plăți cu servicii de bază, modificata substantial fata de prima varianta a proiectului dat publicitatii in urma cu sase luni, la finalul lunii mai.

Bancile refuza 80% dintre cererile clientilor de solutionare amiabila a reclamatiilor, astfel ca CSALB este ineficient; ceea ce este firesc, fiind condus de bancheri

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anuntat ca 80% dintre cererile primite de la clientii bancilor in vederea solutionarii amiabile a reclamatiilor sunt respinse de catre banci, ceea ce inseamna ca activitatea CSALB este ineficienta.